Voorbereiding en Reisplan USA/Canada - Reisverslag uit Breezand, Nederland van Ton en Anneke Vogelzang - WaarBenJij.nu Voorbereiding en Reisplan USA/Canada - Reisverslag uit Breezand, Nederland van Ton en Anneke Vogelzang - WaarBenJij.nu

Voorbereiding en Reisplan USA/Canada

Door: Ton en Anneke

Blijf op de hoogte en volg Ton en Anneke

04 Mei 2012 | Nederland, Breezand

Voorbereidingen.
De afgelopen maanden hebben wij onze nieuwe (oude) vrachtwagen, een MAN 9.150 FAE, aangepast en de woonunit van de VW LT45 hier opgezet. De testrit door de Balkan staten in het najaar van 2011 is goed verlopen. Afgelopen maand hebben wij de banden en velgen vervangen (385/65 R22.5, tubeless) zodat wij ook buiten Europa makkelijker een vervangende band kunnen verkrijgen.

Het visum voor de USA hebben wij in Amsterdam opgehaald op het Amerikaans Consulaat. De camper is afgelopen week naar Antwerpen gebracht en zal deze week op de Atlantic Companion van de ACL line naar Baltimore worden overgevaren. Wij weten dat het schip enige dagen vertraging heeft, dus zullen wij in Baltimore even moeten wachten.

Reisplan.
Wij vliegen zaterdag 19 mei 2012 naar Washington DC en overnachten daar. De volgende dag reizen wij naar Baltimore. Hier hebben wij een hotelletje geboekt en wachten dan op de aankomst van onze camper, die waarschijnlijk maandag 21 mei in de loop van de dag zal aankomen.
Als wij de camper hebben, vertrekken wij naar Washington en zullen hier op een kleine camping verblijven. De metro schijnt vlakbij te zijn en de komende dagen gaan wij Washington verkennen. Dan is het tijd om richting Canada te rijden. In Toronto bezoeken wij een nichtje van Ton. Daarna gaat het westwaarts en zullen onderweg diverse natuurparken bezoeken. In augustus willen wij naar Alaska gaan en als het mogelijk is naar Prudhoe Bay rijden, het noordelijkste dorpje in Alaska!
Daarna zakken wij af naar het zuiden van Canada en willen dan de omgeving van Vancouver bezoeken.
Als het kouder wordt (oktober/november) reizen wij verder zuidwaarts en zoeken de warmte op in Californie. Natuurlijk is dit de “rode draad” van onze reisplanning. Aanpassingen zijn altijd mogelijk!

Informatie bij de voorbereidingen
Wij hebben een Amerikaans visum aangevraagd, dat 10 jaar geldig is Wij mogen 6 maanden aaneengesloten in de USA verblijven. Canada geeft bij de grens een visum af dat ook 6 maanden geldig is.

De overtocht van de camper hebben wij bij SeaBridge in Düsseldorf geregeld (www.sea-bridge.de) . Zij hebben ervaring met het verschepen van campers (ook vrachtauto’s) en zij laten de douanepapieren en milieuverklaringen via hun agent in Baltimore (Pride) regelen.
Wij hebben de camper in Antwerpen afgegeven en vandaag de bevestiging gekregen dat hij op de laadlijst staat!

De verzekering hebben wij bij verzekeringskantoor Alessie in Rotterdam (www.alessie.com) geregeld. In eerste instantie wilden wij onze camper naar Halifax/Canada verschepen, maar bij navraag bleek dat een verzekering voor Canada (incl. USA) op ruim $2000 per jaar kwam. Na overleg met mevrouw Alessie hebben wij voor Baltimore als aankomsthaven besloten en een WA-verzekering voor onze camper afgesloten voor $485 per jaar. Deze is geldig voor de USA en Canada! De polis hebben wij al ontvangen.

Het volgende reisverslag zal hopelijk uit de USA of Canada komen.

• 04 Mei 2012 - 15:07

Wim En Jannie:

Anneke en Ton.
    Kort dag he maar wel weer spannend we wachten wel weer af zodra de reis weer begonnen is.
    Kunnen we weer genieten van jullie reisverslagen mag ze graag lezen.

• 04 Mei 2012 - 15:23

Wim En Jannie:

Hallo Anneke enTon.

Het wordt alweer kort dag en spannend voor jullie.Wij wachten wel weer af op jullie eerste reisverslag die ik altijd graag mag lezen.Anneke en Ton als we elkaar niet meer zien[misschien bij mamma met moederdag] wensen wij jullie een hele fijne reis toe.
    Groetjes Wim en Jannie.

• 04 Mei 2012 - 15:49

Diana:

Lieve Allebei,

Toch weer heel vertrouwd om jullie nieuws via de computer te lezen. Het aftellen is nu echt begonnen. Wij leven weer met jullie mee en wensen jullie weer een mooi rondreis.

Heel veel liefs en kusjes van de Sennclan

• 05 Mei 2012 - 07:29

Sylvia Raaijmakers:

Lieve Anneke en Ton,

Spannend weer voor jullie. Het is nu echt kort dag.
    Voor ons heel relaxed meedrijvend op jullie leuke verhalen over de reis. Ik kijk er weer naar uit!

Lieve groetjes van mij en een hele goede reis gewenst.

• 07 Mei 2012 - 17:53

Peter En Truus Borr:

hallo toon en anneke
    wij wensen jullie een hele mooie en vooral veilige en gezonde reis door de USA en Canada toe

wij verheugen ons al weer op te reisverslagen

toi toi Peter en Truus

• 13 Mei 2012 - 19:41

Anton & Ria De Wit:

Hallo Ton en Anneke,
    Leuk dat jullie weer voor langere tijd op stap gaan. Wij wensen jullie een goede reis.
    Wij gaan na de zomervakantie ook weer plannen maken en de kans is groot dat het ook Noord-Amerika gaat worden. Het zou handig zijn als je weer een notitie maakt van de overnachtingplaatsen. Daar hebben we in Zuid-Amerika ook veel profijt van gehad. Hebben jullie een nieuw e-mail adres? We hebben ongeveer twee weken geleden een mailtje gestuurd maar dat zal wel niet aangekomen zijn.
    Nogmaals goede reis en tot ziens.

• 22 Mei 2012 - 20:01

Arie Klok:

Hola Anneke en Ton,
    Als het gegaan is zoals gepland, sjeest de MAN nu weer onder jullie, maar op een nieuw contingent. Ik wens jullie een fijne aanvang in WCDC en goede aanvang van jullie Alaska reis. Ik kom net van een weekend Zuid Frankrijk (Dansen...) en ben vandaag retour in Parijs, waagt een regen hier in France... Au revoir Arie

• 28 Mei 2012 - 14:54

Vera En Henk:

Hallo Ank en Ton,
    Zijn jullie al weer gewend aan het verblijf in de camper.
    Naar wij hopen hebben jullie alles in goede orde aangetroffen en kan de reis beginnen.
    Groet vanuit een warm den Helder

• 07 Juli 2012 - 19:09

HI: