Wij gaan naar Zuid Amerika - Reisverslag uit Breezand, Nederland van Ton en Anneke Vogelzang - WaarBenJij.nu Wij gaan naar Zuid Amerika - Reisverslag uit Breezand, Nederland van Ton en Anneke Vogelzang - WaarBenJij.nu

Wij gaan naar Zuid Amerika

Door: Ton en Anneke

Blijf op de hoogte en volg Ton en Anneke

10 December 2008 | Nederland, Breezand

Voor foto’s van de reis naar Zuid Amerika;
Voor de reisverhalen naar India en Nepal in 2007-2008; zie de inhoudsopgave in de linkerkolom.

Wij gaan naar Zuid Amerika.

Al op de terugweg van India naar Nederland hadden we ideeën voor de volgende reis. Wij willen naar Zuid Amerika!
Thuisgekomen hebben wij de internet verhalen over dit continent gelezen en informatie aangevraagd. De camper heeft motorisch een grote beurt gekregen en in/aan de camper zijn diverse verbeteringen aangebracht.

Nu is alles definitief.
Op 14 januari 2009 rijden wij onze camper aan boord van de Grande San Paola die dan afgemeerd is in de haven van Antwerpen. Zelf varen we ook mee met dit schip. De overtocht duurt bijna een maand. Via Le Havre, Bilbao, Dakar en Conakray steken we de Atlantische Oceaan over naar Brazilië. Daar doen wij de havens van Salvador Bahia, Rio de Janeiro, Santos en Montevideo aan, om omstreeks 10 februari 2009 in Buenos Aires met de camper aan land te gaan.

De bedoeling is om vanuit Buenos Aires naar Uruguay te rijden en langs de kust naar Brazilië te gaan. Hoe ver we door Brazilië trekken, zien we wel. In ieder geval willen de Pantanal, een heel groot natuurgebied, bezoeken. De Pantanal ligt tegen de landen Paraguay en Bolivia aan. Het is een gebied dat ‘s winters overstroomt en pas in de maanden juli/augustus redelijk te berijden is.

Rond oktober willen we een paar weken in Nederland zijn en proberen de camper op een veilige plek te stallen

Veel leesplezier toegewenst door

Ton & Anneke

• 10 December 2008 - 20:27

Anja D.:

Wow....wat spannend, een nieuw avontuur! Wij gaan jullie zeker volgen. Groetjes Bob en Anja

• 10 December 2008 - 22:54

Teun En Jennie:

Een heel mooi avontuur en we zien met spanning uit naar het reisverslag.
    Veel succes
    Groetjes,
    Teun en Jennie van 't Hof

• 11 December 2008 - 10:00

Sylvia:

Ik wens jullie heel veel reisplezier en ik vind het heel fijn om deze reis op deze manier ook een beetje mee te maken. Het zal wel heel bijzonder worden.

• 11 December 2008 - 15:52

Diana:

Lieve papa en Anneke,
    Het bericht is binnen gekomen. Dit is het eerste bericht van hopelijk vele verslagen/verhalen. We kijken er naar uit en wij wensen jullie weer een mooi avontuur toe. Groetjes van de Sennclan.

• 11 December 2008 - 17:45

Angela En Ruud:

He wereldreizigers, wat leuk we wensen jullie een goede reis en een behouden terugkomst.
    groeten uit Eindhoven
    we zullen jullie reis volgen......

liefs Angela en Ruud

• 11 December 2008 - 20:27

Piet En Ria:

Geweldig, wat een lef!!!
    Wij wensen jullie een héél mooie tijd toe en kijken uit naar jullie bericten.

• 12 December 2008 - 14:51

Wim En Jannie:

We wensen jullie heel veel reis plezier.
    Vele succes en groetjes van wim en jannie.

• 16 December 2008 - 12:23

Ed En Arien:

Have fun! Veel mooie momenten toegewenst.

• 17 December 2008 - 10:58

Chris &Corrie:

Het wordt kort dag de spanning neemt zeker al aardig toe.Wij gaan zelf begin januari de camper van stal halen om dan via de Spaanse oostkust naar Potugal te gaan.Wij wensen jullie prettige feestdagen en een goed 2009 met een heel mooi avontuur.
    Groetjes
    Chris & Corrie Markus.

• 19 December 2008 - 21:04

L.& T.Weijtze:

Ton en Anneke we wensen jullie een goede reis en hopen te genieten van jullie verhalen en foto's
    Louis

• 20 December 2008 - 10:54

Jan En Rita Eggens:

Al vast een goede reis toegewenst.
    Wij zijn van plan om in aug.2009 onze Camper te laten verschepen,ook naar Zuid-Amerika.
    Misschien komen we elkaar nog tegen?
    In 2007-2008 zijn we met de camper van Assen gereden naar Kaapstad over land!!
    Hier hebben we 4 maanden over gedaan.
    Gr. Jan en Rita-assen
    eggens.assen@gmail.com

• 08 Januari 2009 - 20:35

Gabor And Anna:

We wish you lots of lucky and safety trip in the year of 2009.Please give me again your private mobil phone number and e-mail adress.Have a good time and good luck.Gábor and Anna from Hungary

• 11 Januari 2009 - 13:00

Hennie:

hoi ton en anneke,
    vele pleizier met je wereldreis en ga maar genieten.
    vele succes en groetjes hennie.

• 11 Januari 2009 - 13:45

Vera En Henk:

Wij wensen jullie een heel mooie en avontuurlijke reis en we hopen jullie tzt weer gezond terug te zien.

• 12 Januari 2009 - 13:42

Silvain:

Hai Ton en Anneke,

Na een paar dagen in Groningen te zijn geweest, zitten we nu weer thuis in Haarlem. De map is aangekomen en ligt in de kluis. Via Skype heb ik geprobeerd om je te bereiken, maar dat is niet gelukt. Mijn Skype adres is silvain-benistant. Voor je weet maar nooit. Bon voyage.

• 15 Januari 2009 - 20:11

De Troostjes:

Hallo luitjes hebben jullie de boot kunnen halen? Nog van harte met jullie 7 jarige trouwdag.
    Beter te laat dan nooit.
    Op die dag zijn jullie dus aan boord gereden. Veel vaar plezier; een maand nog wel! En geniet er maar van. Voordat jullie het weten zitten we weer in oktober. Jullie weten wel wanneer jullie moeten vertrekken. Hier heerst nu een griep-epidemie; Cees, Celeste en Lisa zijn al de slachtoffers. Hoge koorts en verkoudheid bij de meiden en Cees wilde graag ook de diarree, koorts en buikkramp
    vooraf hebben. Nou zijn jullie meubels die zaterdag al omgewisseld met onze meubels en ze staan mooi en verfijnd in onze achterkamer. Bedankt. doei doei. Christie.

• 18 Januari 2009 - 17:29

Christa:

hoi ton en anneke,

Nu een week op weg, en al zeeziek?????
    dikke kus adrie en christa

• 19 Januari 2009 - 13:36

Tante Mar En Jo:

Wij hadden niet verwacht zo snel al een bericht van jullie te ontvangen vandaar de wat late reactie. Wij hebben natuurlijk geen nieuws maar vonden het heel fijn dat jullie nog een bezoek aan Zwolle hebben gebracht zodat jullie hebben gezien hoe we wonen in Stadshagen.We zullen met grote interesse jullie wereldreis volgen en wensen jullie natuurlijk een heel voorspoedige reis toe.

• 20 Januari 2009 - 16:38

Aart En Ank:

Veel plezier
    een goede reis op de bood.
    maak er wat leuks van.
    groetjes.

• 29 Januari 2009 - 19:58

Gerard,leonie En ?:

Al een beste storm meegemaakt? geniet er maar van, nu het nog kan.
    hier gaat het gelukkig nu wat beter, ging niet zo lekker.
    vergeet niet dat we van jullie houden.

• 08 Februari 2009 - 11:19

Christa:

Hoi Ton en Anneke,

Gaan straks even bij gerard en leonie kijken, nog maar een paar weekkies opa en oma!!!!!!
    lieve grt christa en adrie

• 08 Februari 2009 - 19:34

Jan En Marjan:

wijhopen dat julie een goede bootreis gehad hebben verder zijn we benieuwd naar jullie eerste verslag hier alles goed ik heb waarschijnlijk de niewe motor gevonden dit krijgt mogelijk deze zijn beslag maar dat hoor je nog wel ,van deze kant veel reisplezier toegewenst en veel veilige kilometers vr gr ; jan en marjan 8-2-09

• 09 Februari 2009 - 18:19

Tonneke:

hoi allebei hoe verloopt de reis wel spannend zeker?morgen gaan julli misschien aan land hoop dat alles goed en gezellig verlopen is hou het zeker in de gaten veel reis plezier groetjes uit breezand

• 09 Februari 2009 - 22:35

Ruud Vervoort:

Goede vaart en daarna goede rit. Gaat helemaal goedkomen zoals ik jullie heb leren kennen in Goa!! Tussen haakjes, welke maatschappij is dat waar je mee vaart? Overweeg zelf naar Halifax te shippen en wellicht hebben zij de oplossing voor me. Hoop jullie te horen,
    Groet Ruud de Landrover