Aan het strand van Goa - Reisverslag uit New Delhi, India van Ton en Anneke Vogelzang - WaarBenJij.nu Aan het strand van Goa - Reisverslag uit New Delhi, India van Ton en Anneke Vogelzang - WaarBenJij.nu

Aan het strand van Goa

Door: Ton en Anneke

Blijf op de hoogte en volg Ton en Anneke

24 December 2007 | India, New Delhi

Voor foto’s van de reis; http://www.mijnalbum.nl/Album=ZTI6BOUU

Voor foto’s bouw camper; http://www.mijnalbum.nl/Album=LWJJEHPM

Het is 24 december als we dit korte verslag schrijven. Wij staan aan het strand van Agonda, vlakbij het dorpje Agonda. Op slechts 10 minuten lopen zitten we midden in het dorp en kunnen daar onze dagelijkse boodschappen doen. Brood hoeven we niet in het dorp te halen, want elke morgen komt de bakker met versgebakken (bruin) brood, koekjes en cake bij de campers langs. Zijn vrouw bakt het brood voor de camperaars die hier staan.

Op dit moment staan er 12 campers aan het strand. Enkele duitsers, 2 oostenrijkers, een fransman, italiaan, een zwitser (Pascal met familie, die we onderweg hebben ontmoet), en natuurlijk een paar nederlanders. Een nederlandse familie met 2 jonge kinderen zijn via Rusland, Mongolie en China naar India gereisd. Zij hebben een jaar er voor uitgetrokken om deze reis te maken. De kinderen (Katja en Mark) hebben veel geleerd en spreken zelfs een beetje Engels. Het verloren schooljaar wordt ruimschoots gecompenseerd door de indrukken die ze tijdens deze reis hebben opgedaan.

Ons plekje waar we staan is prachtig. Echt langs het strand en onder de palmbomen.
’s Morgens na het ontbijt nemen we een duik in de zee. Dat scheelt weer een wasbeurt, want we moeten wel zuinig met water zijn. Er is een waterput vlakbij en daar halen we water om ons (buiten) te douchen. Er is voldoende zon om via de zonnepanelen de accu’s op te laden. Dit kunnen we dus heel lang volhouden en zullen pas na Nieuwjaar weer naar het noorden van India reizen en Rajasthan met zijn mooie steden bezoeken.
Eerste Kertstdag gaan we met een groep camperaars barbequen en ’s avonds zal er een groot kampvuur op het strand zijn waarbij iedereen is uitgenodigd. Het zal een andere Kerst worden dan in Nederland. Overdag loop je in je zwembroek en ’s avonds trek je een shirtje aan.

Wij willen iedereen bedanken voor de leuke reakties via onze website. Vanaf deze plek wensen wij iedereen ;

PRETTIGE KERST EN EEN VOORSPOEDIG NIEUWJAAR
MERRY CHRISTMAS AND A HAPPY NEW YEAR

• 24 December 2007 - 11:15

Fred:

Hai lieve Ton en Anneke,

Jullie gaan zeker een bijzondere en heel aangename kerstdagen tegemoet. Het zal jullie zeker bevreemden om in tropische temperaturen Kerst te vieren. Bedankt voor jullie leuke verhalen en gevoelsindrukken. Rest me jullie; Heel fijne kerstdagen en een een gezond, gezellig, creatieve, grensverleggende, communicatieve, gezegend, en bovenal gelukkig Nieuwjaar toe te wensen.

Dikke zoen en een warme groet, Fred

• 24 December 2007 - 15:44

Hans En Elly Boers:

Hallo Ton en Anneke,
    Dank voor de recente verslagen. We genieten er van !! Voor jullie een goede Kerst gewenst, wat wel zal lukken, als we de plannen zo lezen. Maar vooral: een hele goede start in het jaar 2008 en een behouden thuisreis.

• 24 December 2007 - 18:29

Dominique Et Valérie:

I,

We wish you a merry christmas and a happy new year 2008.

we follow your trip and we appriciate your road boak even if we have a general idea given by the translator.

Dominique et Valérie
    meet you in Edirne

• 25 December 2007 - 08:14

Buurtjes Breezand:

Ton & Anneke,
    Zo te lezen komt het wel goed met de gezelligheid en fijn samen zijn deze (feest)dagen! Wensen wij jullie een pracht 2008! We volgen jullie op de voet...
    Hebben jullie vorige week wel gemist toen we onze eigen schaatsbaan hadden achter in het land! Dat was heel even echt winters genieten.
    Hartelijke groeten, Ard;Machteld;Famke;Renske

• 25 December 2007 - 10:50

Ton En Adrie:

Mensen, wat maken jullie veel mee, zeg!
    Het is iedere keer weer een genot om jullie verslag te lezen.

Het gaat goed met ons, dus wat willen we meer? Mathilde en Robyn hebben sinds augustus hun eigen huisje gekregen, dus het ik nu erg rustig in huis en met Ton zijn gezondheid gaat het ook goed, sinds hij wekelijks een injectie krijgt.

Vanaf deze plek wensen Ton en ik jullie hele fijne kerstdagen en een voorspoedig 2008!!

Liefs en knuffels,
    Ton en Adrie

• 25 December 2007 - 14:58

Teun En Jennie:

Lieve Ton en Anneke,
    Geniet nog steeds van jullie reisverslagen en ook voor jullie een hele fijne kerst en een gelukkig nieuwjaar. Geniet er van.

Liefs,
    Teun en Jennie

• 26 December 2007 - 11:20

Peter En Truus Borr:

Wij willen jullie graag fijne kerstdagen wensen en al het goede voor het nieuwe jaar en veel veilige kilometers!! Wij genieten van jullie verslagen. Het reageren komt er om de een of andere reden niet van! Groetjes, Peter & Truus

• 29 December 2007 - 10:57

Chantel En Ton:

Hallo Ton en Anneke,

Bij het lezen van jullie reisverhaal beleven we onze reis ook weer! Alles is herkenbaar voor ons.Rust nog ff lekker uit in Goa en veel plezier in Radhastan.

Groetjes,
    Chantel en Ton.

• 30 December 2007 - 13:10

Piet En Jo Wassenaar:

Lieve mensen,
    Een fijne oudejaarsdag met of zonder oliebollen.
    Groetjes uit Amstelveen'
    Piet en Jo.

• 30 December 2007 - 17:18

Ton Vogelzang Zwolle:

Wat een prachtige verhalen. Zo zie ik mijn neef ook nog eens. Vrijdag 4 januari halen we je ouders op voor een dagje Zwolle. Nog een hele mooie reis/tijd toegewenst en een gezond 2008
    Je neef Ton Vogelzang en fam.

• 31 December 2007 - 09:17

Gerard En Leonie:

wat een verhalen. hier is het onder nul. lekker hoor. we houden van jullie en we wensen jullie een gelukkig 2008. tot snel en geniet.

• 01 Januari 2008 - 19:51

Mar En Jo:

Opnieuw genoten van jullie reisverhalen. Ook de foto,s natuurlijk bekeken zodat we konden zien wat een mooie plek jullie hebben gevonden aan het strand. Het blijft voor mij eerlijk gezegd onbegrijpelijk dat we op deze manier contact met elkaar kunnen houden en ook nog even foto's kan versturen over zo'n grote afstand. Dit was 25 jaar geleden nog niet mogelijk. Een prachtige uitvinding waar we nu van kunnen proviteren. We willen jullie natuurlijk ook een heel voorspoedig nieuwjaar toewensen en vooral een heel voorspoedige thuisreis.

• 04 Januari 2008 - 15:18

Henk V KesselAlkmaar:

Voor jullie beiden een heel gezond en avontuurlijk 2008.

• 10 Januari 2008 - 21:04

Piet En Ria B:

Van harte bedankt voor jullie verslagen en nog een mooie tijd in India.
    Wij gaan met vakantie naar indonesie voor 4 weken. Op huw.reis zogezegd. Dit ivm ons 40 jarig huw. jubileum. We hebben eerst in dec. een heel gezellig feest gevierd met fam. kinderen en kleinkindere.
    Wij hopen weer van jullie te lezen als we terug zijn. Hartelijke groeten en blijf gezond!!

• 12 Januari 2008 - 00:35

Fred:

Hai lieve Anneke en Ton,

Momenteel ben ik in Den Helder. We hebben met z'n alle mam's verjaardag gevierd. Was erg gezellig en ik blijf overnachten bij Wim/Jannie. Het is nu 01.30 uur (s'nachts) ach, ik dacht gelijk...laat ik A en T even nog een heel best, fijn gelukkig, avontuurlijk en gezond 2008 wensen. Moest even aan jullie denken..vandaar. Ik ben benieuwd naar jullie avontuur rond kerst en oud en nieuw jaar. Lieve zus en zwager, gaat jullie goed daar...take care en dikke zoen, van Fred.....en de rest die hier zit. (spelen een spelletje nu) Hennie, Wim en Jannie. zondag 13/1 wordt Corrie 50 en John is 50 geworden afgelopen 2007. Ze vieren het dan dus.

• 17 Januari 2008 - 08:01

Anja Duell:

Als ik naar de pedicure/vriendin ga in Anna Paulowna, rijd ik altijd langs de Zandvaart. Ik had al een paar keer gezien dat er geen "scheepsbewegingen" waren rond jullie huis. "Ze zijn vast op reis" zei ik tegen Bob. Van de week liep ik aan jullie te denken, en toen bedacht ik me, misschien hebben ze wel een site via internet. Dus even gegoogled, en daar viel ik bijkans van mijn stoel! Bingo, daar waren jullie op tonenanneke.waarbenjijnu. Daarna ben ik gaan lezen en foto's kijken. Wat is jullie camper mooi geworden!!! Knap gedaan, en wat een werk moet dat geweest zijn. En dan jullie reis.....stelletje waaghalsen.....adembenemend. Prachtige foto's, en wat een avonturen. Wat handig hè dat internet. We kunnen jullie zo volgen en nog reageren ook. Wij zijn overigens 15 oktober 2007 opa en oma geworden (kleinzoon). Vinden we ontzettend leuk. Kijk nu al uit naar jullie volgend verslag. Groetjes, ook van Bob, en pas goed op jullie zelf!
    Anja