Wij gaan naar India - Reisverslag uit Breezand, Nederland van Ton en Anneke Vogelzang - WaarBenJij.nu Wij gaan naar India - Reisverslag uit Breezand, Nederland van Ton en Anneke Vogelzang - WaarBenJij.nu

Wij gaan naar India

Door: Ton en Anneke

Blijf op de hoogte en volg Ton en Anneke

18 Mei 2007 | Nederland, Breezand

Het besluit is genomen. Wij gaan dit jaar naar India en Nepal.

Afgelopen jaar hebben wij hard gewerkt om de camper te bouwen. Het onderstel is een Volkswagen LT45, met 4-wheel aandrijving, een hoge- en een lage versnellingsbak en een sperdifferentieel op de voor- en achterwielen. De unit
bestaat uit kunststof versterkte geisoleerde wanden met een dikte van 40 mm en de bodem is zelfs 50 mm dik. Afgelopen jaar hebben wij de unit op de vrachtwagen gezet en volledig ingericht. Een vast bed, L-vormige zithoek, een keuken met een 3-pits gasfornuis en een 90 liter elektrische koelkast, een toilet met douche en een hangkast voor onze kleding moeten er voor zorgen dat wij ons thuis kunnen voelen in deze camper!

Specificaties:
Vrachtwagen:
Volkswagen LT45, 4-wheel met sperren op de voor- en achteras,
Vermogen; 99 kW (135 pk) door aangepaste brandstofpomp en aangepaste drukvulling,
Max. gewicht; 4500 kg,
Banden; 235/85R16,
Brandstof; Hoofdtank 70 liter en 2* 90 liter voorraadtanks die overpompen naar de hoofdtank (totaal 250 liter dieselolie).
Tot. Afmeting; 585 * 220 * 320 cm (L*B*H)

Camperunit:
Afmetingen; 380 * 210 * 200 cm uitwendig en 372 * 202 * 191 cm inwendig
Elektra; 12 volt met 2 * 105 Ah accu's, 2 zonnepanelen met een totaal vermogen van 210 Wph, omvormer voor 220 volt (600W)
Gas; 2 * 11 kg, waarvan 1 fles geschikt is om LPG te vullen via een buitenaansluiting
Water; 1 tank van 150 liter en een kleine tank van 48 liter. De kleine tank gebruiken we alleen maar voor betrouwbaar en goed drinkwater.
Toilet; Thetford cassettetoilet C-200
Koelkast; 12 volt compressor koelkast met 90 liter inhoud en 10 liter vriesvak.
Ventilatie; Ventilatieluik in het toilet, een groot REMI schuifdak in het woongedeelte en een dakluik met ventilator boven het bed.

De camperunit zit met een op rubbers geveerde tussenframe verbonden aan het chassis van de vrachtwagen en is op eenvoudige wijze te demonteren.

Voor foto's van de bouw van de camper kun je deze link aanklikken;

Reisroute en -tijd.
Wij vertrekken op 1 augustus 2007. Zouden we door omstandigheden later vertrekken dan zal dat op zijn laatst 1 september 2007 zijn. Dit heeft te maken met de geldigheid van de visa maar ook moeten wij rekening houden met het natte jaargetijde (de moesson) die in februari/maart van het zuidoosten naar het noordwesten trekt.
De route gaat door Duitsland, Oostenrijk, Hongarije, via Servië en Bulgarije naar Turkije. In Ankara willen wij onze visum voor India proberen te krijgen en gaan dan direct door naar Iran. Wij denken dat we voor Iran een transitvisum krijgen en zullen snel door dit land reizen. Via Pakistan komen wij in India waar we het noordelijk gedeelte willen bezoeken met o.a. de verblijfplaats van de Dalai Lama in Dharamsala. Van hieruit willen we naar Nepal reizen. Als we daar zijn, proberen we een uitstap(je) naar de hoofdstad van Tibet (Lhasa) te maken.
Rond de Kerst zijn wij in Goa, het zuidelijkste punt van onze reis. Hier willen we enige weken aan het strand verblijven. Na Nieuwjaar 2008 gaan we weer in noordelijke richting en bezoeken o.a. Agra en het schiereiland Diu.
In New Delhi gaan we onze visa voor Pakistan en Iran regelen. In februari gaan we richting Pakistan en dan verder in Iran. Hier hebben we hopelijk genoeg tijd om dit mooie en interessante land langer te bezoeken.
Via Turkije reizen we terug naar Breezand.

• 18 Mei 2007 - 20:47

Maurice & Diana:

Hoera, jullie bestaan op het internet.
    Alles werkt dus goed.

• 19 Mei 2007 - 09:43

Christa:

Wij wensen jullie een spannende reis toe, en wensen jullie veiligheid en gezondheid toe tijdens deze reis, dus kom heelhuids terug.
    Ook hopen wij zo af en toe wanneer het uitkomt wat te horen via de reisverslagen of zo.
    Pak deze kans en geniet nu kan het allemaal nog.

Groetjes Adrie en Christa

• 19 Mei 2007 - 12:16

Bart:

Dat lijkt me een gedurfde en geweldige reis. Goa vind ik nogal toeristisch, en nadat jullie zo´n reis hebben gemaakt vraag ik me af dat het leukste stukje zal zijn. Wel christelijk en heerlijk eten. Overigens wat ik me afvraag is of je uberhaupt wel door Iran zou moeten gaan, das toch bijna vragen om moeilijkheden? Kidnappingsgevaar voor eigen leven.... is dat land niet te omzeilen? Een omweg moet voor jullie geen probleem zijn als echte km-vreters.

• 20 Mei 2007 - 07:47

Martijn,evelien,kids:

Nou het werkt hoor. Ik zal er regelmatig op kijken en het an de kids laten zien.

• 20 Mei 2007 - 08:24

Teun En Jennie:

Wij wensen jullie een goede reis toe met veel plezier en veel moois.
    Hopende dat er zich weinig problemen voor doen, denk aan je zelf en aan de veiligheid en kom gezond en heelhuids weer terug
    Groetjes, Jennie en Teun.

• 20 Mei 2007 - 11:28

Liesbeth & Sabine:

Een droom die werkelijkheid wordt.
    Leuk om de reis op deze manier te kunnen volgen.

Groetjes Liesbeth & Sabine

• 26 Mei 2007 - 19:41

Corrie Lubbers:

Nog even dan gaat het gebeuren, jullie grote wens komt uit. Geniet lekker ervan. Je leeft maar een keer. Ik wens jullie een heel goede reis en een behouden thuis komst. kus voor jullie beide van je zusje Corrie

• 17 Juli 2007 - 19:04

Tinus En Karin:

heel veel plezier en een spannende reis laat jullie droom maar uitkomen doe voorzichtig en geen dingen die wij ook niet zouden doen!!!! (grapje) geniet er van!!!!!

• 17 Juli 2007 - 19:30

Peter Z:

goede reis en verdwaal niet :)
    volg de gps maar
    ik volg jullie op de web side
    groetjes peter
    toyota hilux maroc

• 23 Juli 2007 - 20:31

Jelle En Wendy:

Eindelijk het is zo ver. Naar India!!! Nu zullen jullie pas echt weten of de volkswagen LT45 ervoor gemaakt is om door india te reizen. Een beetje door marokko rondcrossen waren jullie al gewend natuurlijk. Nu begint er een nieuwe reis voor jullie, met een héél ander cultuur. Maak er een leuke trip van! En we denken aan jullie.

Veel liefs Jelle en Wendy

• 28 Juli 2007 - 17:20

Anne Van Dijk:

Beste Ton en Anneke,

namens de MLD alvast hartelijk dank voor jullie aandacht voor de MLD-graven in Goa.Wij zij benieuwd naar de staat ervan.
    Namens mij en Henny: heel veel plezier en geluk op deze spannende Marco Polo-achtige reis!

Anne van Dijk

• 29 Juli 2007 - 21:41

Diana & Maurice:

De reis is nu echt begonnen.
    Geniet ervan en kom weer heel huids thuis met veel verhalen over jullie uitgekomen droom.

Groetjes Diana, Maurice en de kids

• 30 Juli 2007 - 18:45

Piet En Ria:

Goede reis en geniet van alle nieuwe dingen. Wij zijn heel benieuwd naar jullie ervaringen. Vooral de reis door India! groeten van Piet en Ria

• 01 Augustus 2007 - 00:08

'broertje' Fred:

Hai lieve Ton en Anneke,

Heb jullie afgelopen zaterdag gebeld, om wat af te spreken. Voicemail ingesproken, helaas waarschijlijk hebben jullie andere simkaarten voor de reis erin geplaatst. Nu blijkt dat jullie maandag al zijn vertrokken. Had graag, juist maandag of dinsdag, langs willen komen voor afscheid. Helaas, jullie zijn al weg.

Bij deze wens ik jullie een hele fijne, veilige en avontuurlijke vakantie/reis. Geniet ervan. Iran wordt zeer zeker een spannende ervaring. Ach, wil niet discuseren of het veilig is. Niets is veilig op aarde. Gewoon doen, gaan en ervaren.

De fles wijn die ik had voor de afscheid, heb ik nu al half leeg, dus ik zeg nu: Proost...!! Ik weet wat reizen inhoud....genieten en nogmaals genieten. Wees gast in alle landen die jullie bezoeken, ...doe ze ook maar de groeten van mij!?

Heel veel kussen van mij en een warme groet voor iedereen, Fred.

• 16 Augustus 2007 - 16:44

Vera En Henk:

Het is inmiddels 16 aug en we denken dat jullie al een eind door europa gevorderd zijn.
    Leven met jullie mee en wachten in spanning op nieuws over de belevenissen

• 20 Augustus 2007 - 19:43

Jo En Mar Vogelzang:

Wij kijken met spanning naar een bericht van jullie maar komen nog niet verder dan 1 augustus.Moeten we misschien een wachtwoord intypen? Maar dat hebben we niet. Groeten en een voorspoedige reis gewenst van Mar en Jo, Zwolle.

• 07 September 2007 - 08:30

Vera En Henk:

Hoi reizigers, hier een groet uit nieuwediep.
    We leven met jullie mee en proberen via Google earth de gereden route te volgen.
    Veel plezier op het volgende deel.
    groetjes van ons.